• Facebook Page: 217644278089
  • Twitter: singletrack_dk
  • Vimeo: singletrackdk
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Cube Reaction GTC SLT eller Scott Scale 20?
(1 viser) (1) Gæst
Alt og intet om MTB i Danmark og udlandet. Her er plads til det hele, så det er bare med at få skrevet nogle indlæg.
  • Side:
  • 1

EMNE: Cube Reaction GTC SLT eller Scott Scale 20?

Cube Reaction GTC SLT eller Scott Scale 20? 2 år, 4 måneder siden #8142

• jacob
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
Hvilken skal jeg købe?

www.scott-sports.com/global/en/products/...007/bike-scale-20-m/
Pris: 23600

eller

www.cube.eu/hard/pro-comp/reaction-gtc-slt/
Pris: 18999

Er Scott-stellet merprisen værd?

Sv: Cube Reaction GTC SLT eller Scott Scale 20? 2 år, 4 måneder siden #8143

Altså her er 2 cykler, som ligger i et prisleje, hvor de begge er rigtig gode. Spørgsmålet er om du virkelig kan mærke, at du giver 5.000 kr. mere for scotten.

Der er en tendens, til at købe det der koster mest. Men når vi er oppe i disse pirser, så tror jeg altså ikke vi kan mærke den store forskel.

Så derfor vælg den du syntes bedst om. Der er en hvis blæreværdi i scotten. Den er faktisk også flot. Men jeg ville nok vælge cuben, og så bruge de andre 5.000 kr. på noget andet

Sv: Cube Reaction GTC SLT eller Scott Scale 20? 2 år, 3 måneder siden #8176

Hej Jacob

Jeg har lige været samme "hårde valg" igennem, men har været så glad for min Cube, at det blev valget igen.

Jeg købte dog denne:
www.cube.eu/hard/hpc/elite-super-hpc-pro/

- den står til en butikspris på 20.000 kr.

Jeg kom fra alu, så det har lige taget lidt tid at blive venner med det stivere carbonstel, men det er en SUPER fed cykel.

Jeg syntes du får bedre udstyr, samt en cykel der er 600 gram lettere end den Cube du kikker på ??

Held og lykke med handlen

Thomas

Sv: Cube Reaction GTC SLT eller Scott Scale 20? 2 år, 3 måneder siden #8189

Enig

Sv: Cube Reaction GTC SLT eller Scott Scale 20? 2 år, 3 måneder siden #8199

• jacob
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
Tak for input.
Jeg har endnu ikke prøvet ELITE-stellet kun reaction alu og carbon, som jeg finder mig meget godt tilpas på. Hvad er forskellen i geometrien - ELITE ift REACTION GTC? Elite er vel noget mere race-agtigt og længere i overrøret, men er det mærkbart?

Sv: Cube Reaction GTC SLT eller Scott Scale 20? 2 år, 3 måneder siden #8202

Hej Jacob

Jeg kommer fra en alu Cube Reaction fra 2010.

Jeg har ikke tænkt over geometrien ved skiftet, og kan se fra deres hjemmeside www.cube.eu at der feks kun er 1,2 cm i forskel på overrøret (mellem den du kikker på og den jeg har). Det er jeg sgu ikke god nok til at mærke

Som skrevet tidligere har det taget lidt tid at vende sig til en stivere cykel (stel og mon ikke også hjul), men det spiller 100% efter et par gange i skoven.

Thomas

Sv: Cube Reaction GTC SLT eller Scott Scale 20? 2 år, 3 måneder siden #8207

Så man kan godt mærke forskel. Jeg har kørt MTB i mange år, og jeg kan godt huske de første carbonrammer der knækkede i skovene. Derfor har jeg nok en gammeldags frygt for dem. Men det er sikkert ikke begryndet mere.
  • Side:
  • 1

Tid til at oprette siden: 0.17 sekunder