• Facebook Page: 217644278089
  • Twitter: singletrack_dk
  • Vimeo: singletrackdk
Banner
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov
(1 viser) (1) Gæst
Alt og intet om MTB i Danmark og udlandet. Her er plads til det hele, så det er bare med at få skrevet nogle indlæg.

EMNE: En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov

En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov 1 år, 5 måneder siden #2202

Jeg har netop modtaget en invitation til indvidelsen af en af landets mest udfordrende mountainbikeruter i Silkeborg Nordskov. Ruten skulle 15 - 20 km of skulle være for alle niveauer. Hvis man er øvede vil der være steder der er mærket med røde og sorte pile, disse kan nybegynder køre uden om.

Jeg har ikke rigtig kunne finde noget omkring det on-line, men der står lidt om en tur i forbindelse med åbningen her: www.dgi.dk/nyheder/dgi_midtjylland_mount...le_%5Ba24522%5D.aspx

/Peter
Jeg blogger på www.pnr.dk

Sv:En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov 1 år, 5 måneder siden #2207

Hej

Jeg kom tilfædigt forbi Sejs-Svejbæk IF - Cykling's hjemmeside hvor de har følgende kort.

http://ssif-cykling.dk/Download/MTB-bane_i_Nordskoven.jpg

Ved ikke om kortet er korrekt.

Jeg var ude at prøve et lille stykke af den sidste torsdag sammen med nogen fra SIF Cykling. Det var dog mere end hvad mine nybegynderben kunne klare kombineret med nogen alt for dårlige dæk. Jeg klarede kun ca. 2 km så måtte jeg sige fra. Har været ude på den et par gange og det går allerede bedre. Jeg får nye dæk hjem i denne uge og så bliver der nok endnu bedre.

Men der er potentiale for et rigtigt fedt og HÅRDT spor da området er meget kuperet. Og det bliver sikkert endnu bedre når det bliver kørt lidt til.

Der er sikkert nogen fra SIF Cykling der kan fortælle meget mere om projektet.

--
Christian Sparre

Sv:En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov 1 år, 5 måneder siden #2244

Jeg lytter lige med her, det lyder spændende.

Sv:En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov 1 år, 5 måneder siden #2292

Jeg har lige forsøgt at køre ruten og ja jeg ved godt den ikke er offecielt åbnet endnu og det er da også godt for der mangler en del arbejde endnu. Afmærkningen af ruten ude omkring Sejs er MEGET forvirrende og jeg opgav til sidst og sprang det stykke over også fordi skovbunden her slet ikke var ryddet. Flere steder oplevede jeg også at der allerede var for dybt mudder i kombination med rødder og stubbe til at køre (hvordan ser det ikke ud efter 2 måneders regn), så der mangler stadig noget arbejde med det.

Så til det sjove, jeg kørte 11 km. fordelt på 225 højdemeter udelukkende meget ujævnt singeltrack der bestemt er en fully, så bestemt ikke en nybegynder rute og jeg må indrømme benene var trætte.

Når nu ruten er blevet gennemkørt nogle hundrede gange af ryttere og skovbunden er blevet lidt hårdere tror jeg faktisk den bliver rigtig god, så en stor tak til de frivillige hos DGI og ssif for deres arbejde med Danmarks måske hårdeste MTBrute.

Sv:En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov 1 år, 5 måneder siden #2293

Særdeles spændene, vi har lagt nyheden på forsiden af sitet.

Mvh singletrack.dk
Der må skrives...

Sv:En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov 1 år, 5 måneder siden #2296

Jeg kan godt som formand for SIF cykling MTB udvalg komme med lidt yderligere information.

SNS har sammen med DGI lavet ruten som kommer til at bestå af ca 20 km ny etableret spor (i hvert fald det meste af det) Der vil blive etableret en slags løjpesystem som vi kender det fra skibakkerne til opkørsler og nedkørsler. Så kan man selv graduere sin tur efter behov og evner.

Det er de tre silkeborg klubber Silkeborg Cykel ring, SSIF og SIF cykling som i samarbejde med SNS og DGI laver (og vedligeholder) sporet.

Men vi er ikke færdige endnu, så det hele foregår på kort og med små snipper markeringsstrimmel på træerne. Så jeg kan godt forstå man kan fare vild derude. Det bliver i orden, men der er stadig noget arbejde på sporet derude.

Jeg skal nok se om jeg kan holde siden her opdateret med fremskridt på projektet.

Nu skal jeg i cykeltøjet, for kl 10 står jeg igen klar med en cykel og en masse værktøj på vej ud for at lave spor - i regnvejr

Sv:En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov 1 år, 5 måneder siden #2299

Det bliver fedt.

Her er lidt flere links fra SNS's hjemmeside

Pressemeddelelse fra SNS Søhøjlandet
www.skovognatur.dk/Lokalt/Soehoejlandet/MTB.htm

Kort over ruten
www.skovognatur.dk/NR/rdonlyres/C0F0FFC5...5/MTB_korttilnet.pdf

--
Christian

Sv:En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov 1 år, 5 måneder siden #2300

Dejligt med mtb ruter i nærheden af hvor man bor. Silkeborgruten skal da prøves - det bliver fedt .-)

Sv:En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov 1 år, 5 måneder siden #2302

Hey

En dugfrisk beretning fra sporet i dag.

Ruten består af næsten 100% singletrack og sporene er for 85% vedkommende helt nye.

Man krydser kun stierne når man skal videre på et nyt stykke spor.

Generelt minder det meget om Slettestrand sporet, små hidsige stigninger, krøllede spor, tekniske nedkørsler/opkørsler. Sammenlagt= 100% sjov og udfordrende.

Sporene er som jeg skrev helt nye, det vil sige at der er masser af små rødder fra fældede træer, grene på tværs og afklippede buske med videre på sporet i øjeblikket. Men det giver fint til udfordringerne

Der er meget smattet derude, hvilket kun er naturligt efter alt den regn der har været den sidste uges tid, så det er et tungt spor at køre lige nu. Men når det bliver kørt til får vi et konge spor at byde ind med.

Vi ses helt klart til åbningen

Sv:En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov 1 år, 5 måneder siden #2303

Hej

Lyder total vildt fedt, jegt har prøvet lidt af starten ...så det kan kun være godt ...

Er der nogen der har den på et GPS kort så jeg kan smide den ind på min garmin edge 500

mvh sune

Sv:En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov 1 år, 5 måneder siden #2313

• Emil Berg
  • IKKE ONLINE
  • Singletracker
Det lyder helt klart som et spor der skal prøves!
Håber snart jeg kan prøve at køre MTB i Silkeborg området, da det lyder som om der er mange gode spor som cyklen kan tæskes rundt på! Bare ærgeligt man bor i Nordjylland. Men så det bare blive sporet i Slettestrand der står først.

Sv:En af landets mest udfordrende mountainbikeruter er nu en realitet i Silkeborg Nordskov 1 år, 5 måneder siden #2314

Emil : Slettenstrand er nu også en fryd for MTBèr.

Men ja, glæder mig også til at prøve den.

Tid til at oprette siden: 0.32 sekunder