• Facebook Page: 217644278089
  • Twitter: singletrack_dk
  • Vimeo: singletrackdk
Banner
Banner
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Brug af IPhone som cykelcomputer/gps?
(1 viser) (1) Gæst
Stil alle dine GPS relaterede spørgsmål i dette forum.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Brug af IPhone som cykelcomputer/gps?

Brug af IPhone som cykelcomputer/gps? 8 måneder, 2 uger siden #9762

• Nimitz
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
Er der nogen der har erfaring med at bruge en iPhone/app som cykelcomputer og gps - fx sådan at man kan ligge ruter på som en garmin edge 800.???

Det ville da spare lidt penge hvis man kan bruge Tlf som man alligevel har med rundt.

Bruger i dag endomondo og cykelmeter men de har ikke de funktioner(mig bekendt)

Sv: Brug af IPhone som cykelcomputer/gps? 8 måneder, 2 uger siden #9763

jeg ved gpsies har en app, men om du kan bruge den til og navigere efter ved jeg faktisk ikke. Men jeg kender flere der henter gps spor til deres garmin enheder der inde.
Så det kunne jo godt være at deres app kunne navigere efter disse spor også.

Sv: Brug af IPhone som cykelcomputer/gps? 8 måneder, 2 uger siden #9764

Måske du kan bruge denne tråd til noget www.singletrack.dk/forum/gps-generelt/3167-import-af-ruter

Sv: Brug af IPhone som cykelcomputer/gps? 8 måneder, 2 uger siden #9765

GPSIES kan godt navigere dig. Prøvede det for et års tid siden. Den vender dog ikke kortet, og der er heller ikke lyd eller grafik der fortæller om du skal højre eller venstre. Det er bare en prik på et kort. Det kan bruges, men i farten er det svært at bruge i praksis. Ud over det slugte den mit batteri på omkring en time til halvanden... såh... det er slet ikke på højde med dedikerede apparater

Sv: Brug af IPhone som cykelcomputer/gps? 8 måneder, 2 uger siden #9766

Endomondo har også en funktion til at følge spor. Hvis du går ind på deres hjemmeside under "ruter" kan du bruge søgefeltet eller zoome lidt rundt på kortet. Hvis du så sætter et spor som "foretrukne" bliver det uploaded til din telefon. Det sluger dog en del strøm hvis du skal have telefonen tændt under hele turen. Jeg tror jeg havde 10% batteri tilbage efter 2.5 times kørsel.
Selve ruten bliver vist på et almindeligt kort hvor du kan se ruten og din egen placering. Der er ingen stemme vejledning af hvad jeg ved af.

Sv: Brug af IPhone som cykelcomputer/gps? 8 måneder, 2 uger siden #9772

• Nimitz
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
tak for svar....Der er lidt at kigge på.

Et hurtigt spørgsmål - hvordan får man de ruter der er her på siden ind på Iphone?

Jeg synes ikke jeg kan få det til at virke med Trail appen. Har forsøgt lidt.

Jeg prøver også Endomondoen som oplyst. Kan godt se man kan hente andres ruter ind - det må prøves.

Brug af IPhone som cykelcomputer/gps? 8 måneder, 2 uger siden #9778

Prøv mountain bike Pro fra runtastic, den har jeg brugt i noget tid, har dog skiftet til edge800 pga strømforbrug, manglende pulsmåler m.m.

Sv: Brug af IPhone som cykelcomputer/gps? 4 måneder, 3 uger siden #10687

har lige hentet bike pro - men kan ikke hente tracks. hvordan gjorde du ??

Sv: Brug af IPhone som cykelcomputer/gps? 4 måneder, 2 uger siden #10698

• Poul
  • ER ONLINE
  • MTB Rookie
Jeg købte en Garmin 705 pga ruter til Harzen (sommer ferie) men ind til da brugte jeg Endomondo på min HTC og det virkede nu ganske fint !
Præcision af GPS er meget varietet fra mobil til mobil, men min HTC One har jeg prøvet op mod Garmin og cykel computer, og de har været inden for 20-100m på en 25km rute.
Men bemærk alt efter hvor "kringle-kroget" ruten er kan GPS bare ikke følge med !( den skære sving af. feks Grenå banen ryger GPS helt i skoven)

Ved mindre man flyver meget i luften er den gammel-davs cykel computer med præcis på opmålt meter og sammen med en mobil/endomondo kommer man meget langt !
Mvh
PoulT
!! Spar pengene på de 10g titanium, kør en ekstra tur i stedet !!

Sv: Brug af IPhone som cykelcomputer/gps? 1 måned, 2 uger siden #11621

Så ud for dette, fortolker jeg af, den bedste løsning, er en anden gps, end sin iphone!? eller er jeg helt væk?

Sv: Brug af IPhone som cykelcomputer/gps? 1 måned, 2 uger siden #11624

hej.

Jeg synes de telefoner er alt for dyre til at slæbe med i skoven, men det er jo en smagssag.
Jeg har en gammel Nokia med lille skærm [ i tilfælde der skulle ske noget ) med den er flækket ved et styrt.
Jeg har købt en Bryton Rider 50 virker super fint for mig, kan det den skal og meget nem at bruge.
er pt på tilbud til 1699 hos pulsure.dk
holder meget længe strøm.

Virker helt fint for mig man kan let følge ruter med den, når man har downloaded dem til enheden.

et billiger alternativ til Garmin.

Sv: Brug af IPhone som cykelcomputer/gps? 1 måned, 2 uger siden #11625

Jeg henter spor fra GPSies, ladder dem ned i "KML" format på telefonen. Derefter kan jeg hente dem ind i programmet Oruxmaps. Det er åbenbart lidt det samme problem med de fleste telefoner. Hvis ruten er for lille og spårene går for tæt, kan den skyde nogle mærkelige genveje. Har programmet både på en SamsungGalaxy XCover og en Samsung S3. Det virker lidt mere præcist på den nyere og bedre S3. Den måler både højdemeter, hastighed, hvor hurtigt du cykler opad og nedad, tid: totalt, i bevægelse. Den har ikke nogen stemme, men med montering på styret så kan man sagtens se hvor man skal hen. Selvfølgelig ikke når man cykler på singletrack i fuld fart. Men der plejer det alligevel være til at finde ud af. Jeg bruger den oftest bare for at se data bagefter, så den ligger i ryglommen.

God fornøjelse.
Daniel
Følgende bruger(e) har sagt tak: Steffen Halberg
  • Side:
  • 1
  • 2

Tid til at oprette siden: 0.46 sekunder
warez,full,programlar,forum full programlar Film izle islam Dizi izle,Seyret Bilgi Blogu tema indir