• Facebook Page: 217644278089
  • Twitter: singletrack_dk
  • Vimeo: singletrackdk
Banner
Banner
Banner
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
Forum for spørgsmål ang. udstyr samt værksteds relaterede spørgsmål.
  • Side:
  • 1

EMNE: Placering af skiftere og bremser?

Placering af skiftere og bremser? 9 måneder, 1 uge siden #9796

Kort og godt - hvordan placerer I jeres skiftere og bremser på styret?

Jeg kører med XT skiftere og Elixir bremser, og jeg synes det er nærmest umuligt at få dem placeret så enden af bremserne er ud for mine pegefingre samtidig med at jeg kan nå skifterne. Jeg har dem pt. siddende som: Håndtag - bremser - skiftere.

Nogen forslag?

Morten

Sv: Placering af skiftere og bremser? 9 måneder, 1 uge siden #9799

Har lidt samme problem, så følger lige med i tråden her

/Henrik

Sv: Placering af skiftere og bremser? 9 måneder, 1 uge siden #9800

Hej Morten,

Har samme problem, men tror ikke du kan gøre så meget ved det. Jeg overvejer kraftigt, at investere i et sæt SLX eller XT-bremser istedet for Elixir5. Grunden er, at Elixir-grebene er lange og lige og at der dermed ikke er plads til fingrene indenfor bremsegrebet. Det problem har jeg ikke oplevet med Formula eller Shimano-grebet, som har et knæk og som er noget kortere.
Skal bare have slidt lageret af klodser ned først. Mon ikke der kunne komme en lille pakke under træet så?
Univega HT-590
Cube LTD PRO, Blue FOX Edition!

Sv: Placering af skiftere og bremser? 9 måneder, 1 uge siden #9801

Altid rart at høre at man ikke er den eneste med at problem:-D Jeg har tænkt mig at prøve at flytte skifteren ind mellem greb og bremse, og se om det kan mingeleres på plads...

Sv: Placering af skiftere og bremser? 9 måneder, 1 uge siden #9802

Hej Morten,
Interessant forslag. Lad høre, når du har prøvet.
Held og lykke
Univega HT-590
Cube LTD PRO, Blue FOX Edition!

Sv: Placering af skiftere og bremser? 9 måneder, 1 uge siden #9813

Done! Virker umiddelbart som 'the way to go' - får det lige afprøvet i skoven i weekenden...

Sv: Placering af skiftere og bremser? 9 måneder, 1 uge siden #9818

Kom for sent kan jeg se..... jeg har flyttet mine skiftere ind mellem håndtag og bremser (har en kammerat som har gjort det samme) og det er den eneste måde man kan få skifterne tæt nok på samtidig med at man kan flytte bremsen så langt ind at den passer med pegefingeren, da jeg var helt ny MTBer synes jeg det lød helt åndsvagt, men det var også før jeg fandt ud af at det er det bedste kun at bruge pegefinger til at bremse med......
  • Side:
  • 1

Tid til at oprette siden: 0.87 sekunder