• Facebook Page: 217644278089
  • Twitter: singletrack_dk
  • Vimeo: singletrackdk
Banner
Banner
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
Forum for spørgsmål ang. udstyr samt værksteds relaterede spørgsmål.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: mislyd når jeg drejer skarpt

Sv: mislyd når jeg drejer skarpt 8 måneder, 1 uge siden #9913

Daniel Hermansen skrev:
Henrik - Jeg vil prøve om jeg kan mærke slør i navet senere i dag. Det kunne selvfølgelig også være en mulighed. Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvis det er det. Er der så noget at gøre, andet end skifte nav/hjul? Når først det er begyndt, bliver det vel hurtigt værre med tiden, især når man giver den gas i skoven.

Mit nej i tidligere svar, var til det med at krydsspænde egerne.

Det her spørgsmål er på ingen måde dumt.
Man kan normalt spænde nogle konus-møtrikker (hedder det vist) indtil lejerne. Disse kan have løsnet sig, og det giver slør i lejet.

Man kan også skifte lejerne på mange hjul, hvis de er slidte.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Mikael Nielsen

Sv: mislyd når jeg drejer skarpt 8 måneder, 1 uge siden #9914

Tak for alle jeres svar endnu engang. Jeg vil prøve at se om der måske kunne være nogle (konus)-møtrikker som kan spændes lidt. Synes det er blevet værre efter jeg har monteret nye dæk (Schwalbe Nobby Nic) på hjulene, nu skal jeg ikke ligge mig ret meget ned før end skiven rammer klodserne.

Vender tilbage når jeg har nyt

Sv: mislyd når jeg drejer skarpt 8 måneder, 1 uge siden #9917

Henrik Fuglsang skrev:
Daniel Hermansen skrev:
Henrik - Jeg vil prøve om jeg kan mærke slør i navet senere i dag. Det kunne selvfølgelig også være en mulighed. Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvis det er det. Er der så noget at gøre, andet end skifte nav/hjul? Når først det er begyndt, bliver det vel hurtigt værre med tiden, især når man giver den gas i skoven.

Man kan normalt spænde nogle konus-møtrikker (hedder det vist) indtil lejerne. Disse kan have løsnet sig, og det giver slør i lejet.

Ok, de der konus møtrikker, det er dem der ligesom sidder lige uden for lejerne ikke, som er med til at holdedem inde på plads ?

Sv: mislyd når jeg drejer skarpt 8 måneder, 1 uge siden #9918

Det kunne strengt taget vel også være forgaflen der vrider lidt, og hvis så kaliberen ikke sidder 100% så vil den gå på. Måske skal du sikre dig kaliberen sidder korrekt, og at skiven ikke har en lille skævhed. Har selv oplevet når man har stået med frosne fingre i mørke og haft hjulet af, at når det så kom på igen så fik jeg samme resultat som du her beskriver. Og måske også se efter om der er komme lidt slør i forhjulslejet.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Daniel Hermansen

Sv: mislyd når jeg drejer skarpt 8 måneder, 1 uge siden #9919

Mikael Nielsen skrev:
Henrik Fuglsang skrev:
Daniel Hermansen skrev:

Ok, de der konus møtrikker, det er dem der ligesom sidder lige uden for lejerne ikke, som er med til at holdedem inde på plads ?

Rigtigt
Følgende bruger(e) har sagt tak: Mikael Nielsen
  • Side:
  • 1
  • 2

Tid til at oprette siden: 0.46 sekunder
warez,full,programlar,forum full programlar Film izle islam Dizi izle,Seyret Bilgi Blogu tema indir