• Facebook Page: 217644278089
  • Twitter: singletrack_dk
  • Vimeo: singletrackdk
Banner
Banner
Banner
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
Forum for spørgsmål ang. udstyr samt værksteds relaterede spørgsmål.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvilken hjelm kører I med?

Hvilken hjelm kører I med? 11 måneder siden #9250

Jeg ved dette er meget subjektivt, og afhængigt af hovedform, men byd ind alligevel. Kører I med deciderede MTB hjelme (Giro Xar, Spesh Vice etc.) eller de lidt luftigere/lettere road hjelme (har set en del med fx. Spesh Prevail)...

Morten

Sv: Hvilken hjelm kører I med? 11 måneder siden #9251

Køre med en Bell Solar. Den sad godt og kostede ikke en halv cykel. Har lidt svært ved at se hvorfor en flamingo-skal med lidt plast på, skal koste 1000-2000 kr. tror ikke på at de super dyre hjelme er de penge værd.
Sidste redigering: 11 måneder siden af Bjarke Limkilde.

Sv: Hvilken hjelm kører I med? 11 måneder siden #9253

Bruger en Trek Ziptite2 som er jeg er rigtig godt tilfreds med.

Sv: Hvilken hjelm kører I med? 11 måneder siden #9256

• Schroinx
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
Giro Phase
www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=69958

Lidt et sats, da jeg ikke havde prøvet den, men den sidder fint og jeg har intet at klage på. Får ikke sved i øjnene, hvilket er key for mig.

Jag havde en billig noname (den på billedet <- <-) og den sad også ok, men seletøjet var ved at give slip på flamingoen.
Sidste redigering: 11 måneder siden af Schroinx.

Sv: Hvilken hjelm kører I med? 11 måneder siden #9258

661 Recon Wired... Den er mega cool og borset fra det lige sat ned...

www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=72437

Sv: Hvilken hjelm kører I med? 11 måneder siden #9260

• BoT
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
  • Bo Thomsen
Lidt FOrbrugerSikkerhed
- Giro Xen i skoven og om vinteren. Den ekstra lange skygge er super ved lav sol. Kan være lidt varm ved over 15 grader. Står bedst til baggies.
- Specialized S-Works til mtb race, sommer og asfalt (uden skyggen). Står bedst til stram lycra.

Sv: Hvilken hjelm kører I med? 11 måneder siden #9262

Jeg har brugt en Giro hjelm engang, men faldt over et godt tilbud ved Stamina12 i Ledreborg og fik købt mig en Catlike Whisper Plus hjelm og det fortryder jeg ikke
Den giver rigtig god ventilation og sidder perfekt på mit hoved

Kan klart anbefales herfra
Mvh Jan Vegenfeldt

Sv: Hvilken hjelm kører I med? 11 måneder siden #9265

Tak for de mange indlæg til inspiration Kører pt. med en Specialized Propero som er fin nok, men jeg er træt at at den skal justeres (spændes ind) flere gange i løbet af en tur - både i nakken og i stroppen.

Jeg har selv kigget på Giro's Hex og Xar, men synes de er meget lidt ventilerede - og hvis der er noget jeg ikke kan have, så er det at mit hoved koger.

Jeg har også prøvet Specializeds S-Works MTB, S3 MTB, Prevail og Propero II - alle sider supergodt! Lige nu hælder jeg til en Propero II. Den er flottest og billigst = WIN/WIN

Morten

Sv: Hvilken hjelm kører I med? 10 måneder, 4 uger siden #9269

Schroinx skrev:
Giro Phase
www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=69958

Lidt et sats, da jeg ikke havde prøvet den, men den sidder fint og jeg har intet at klage på. Får ikke sved i øjnene, hvilket er key for mig.

Jag havde en billig noname (den på billedet <- <-) og den sad også ok, men seletøjet var ved at give slip på flamingoen.

Lige et lille tricks hvis du en anden gang er plaget af sved i øjnene. Vaseline i øjenbrynene styrer sveden uden om

Mikkel
  • Side:
  • 1

Tid til at oprette siden: 0.40 sekunder