• Facebook Page: 217644278089
  • Twitter: singletrack_dk
  • Vimeo: singletrackdk
Banner
Banner
Banner
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
Forum for spørgsmål ang. udstyr samt værksteds relaterede spørgsmål.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Brake pads til Formula Oro K18

Brake pads til Formula Oro K18 2 måneder, 4 uger siden #7437

Hej,

Jeg skal have skiftet mine brakepads på mine skivebremser. Men hvilke erfaringer har i gjort med hensyn til valg af selve materialet der udgør "klodsen".

Jeg tænker at det bliver følgende jeg køber:
www.bike-discount.de/shop/k610/a4960/dis...ula-oro-comfort.html

Der er god levetid, men også god bremseværdi.

Sv: Brake pads til Formula Oro K18 2 måneder, 4 uger siden #7438

Lige en indskydelse, er der nogen der har erfaring med at bruge billige brakepads, her tænker jeg f.eks. på alligator eller BBB på f.eks. en bremse som på min, en Formula Oro K18

Sv: Brake pads til Formula Oro K18 2 måneder, 3 uger siden #7447

Hvilken slags skive er den monteret med? Der er forskel på om skiven er til organisk eller sinteret/metal klodser. Dette her får du ikke at vide fra de udlandske webshoppe så tag på et besøg hos den lokale cykelpusher. Men ellers skal skive og klods passe sammen, hvis du sætter sinteret/metal klodser på en skive der er lavet til brug på organiske klodser slides skiven meget hurtigt. Metalklodser og tilhørende skiver bider/bremser bedst og tåler også det dansk vejr bedst. Organiske klodser er lavet til det brede publikum og bremser så derfor som regel ikke så der er nogen der ryger forover, de er til gengæld ikke gode til vådt vejr.Kan hyle helt vildt. BBB klodser har fået et rigtigt godt ry og kan købes hos DANSKE CYKELHANDLERE.
MVH Mastho

Sv: Brake pads til Formula Oro K18 2 måneder, 3 uger siden #7450

• lars b
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
hej.

Jeg har selv kørt med bbb pads på k18 og de er fuld på højde med de orginale.

Sv: Brake pads til Formula Oro K18 2 måneder, 3 uger siden #7455

Jeg syntes det er svært at se, hvilke pads der er på, men det kunne ligne organiske. Men jeg er nok ikke helt sikker.

Sv: Brake pads til Formula Oro K18 2 måneder, 3 uger siden #7456

Jeg talte med en cykelsælger hos rolsted cykler. Han var udeforstående omkring det med at bremseklinger enten var til organiske eller sintered. Når jeg kigger på klinger, står der heller ikke noget om hvilken pad der skal bruges til. Men som jeg kan læse mig frem til, så slides organiske op hurtigt, mens sintered giver bedre bremsning og holder længere.

Sv: Brake pads til Formula Oro K18 2 måneder, 3 uger siden #7461

Ja det er rigtigt med de organiske klodser at de slides hurtigere og bremseevnen er ringere. Der er ikke altid at det står på skiven om den er til organisk eller sinteret men ved tvivl tjek producentens hjemmeside. Er selve bagpladen hvor bremsebelægningen kobberfarvet er det som regel en sinteret belægning og farvet bagplade er lig med organisk.

Sv: Brake pads til Formula Oro K18 2 måneder, 3 uger siden #7462

Den skal jeg lige have igen, bagpladen på skiven?

Sv: Brake pads til Formula Oro K18 2 måneder, 3 uger siden #7470

Nej på klodsen. Belægningen på bremseklodsen er limet på en plade som fungere som monteringsplade og har den fason som nu passer til en given caliber. Altså hvis det er en BBB klods er bagpladen kobberfarvet på en sinteret belægning og hvis bagpladen er blå er det en organisk belægning. Thomas

Sv: Brake pads til Formula Oro K18 2 måneder, 3 uger siden #7476

• Miguel
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
Jeg har selv Formula oro 18.
De bedste klodser jeg har haft er A2Z de billigste, de fungerer fint og meget længe.
Hvis de begynder at larme kan du slibe den em smule med lidt sandpapir, for at få den blanke belægning af der kan komme hvis du f.eks. har været uheldig at få en smule olie på skiverne eller lignende.
Du skal dog ikke vælge A2Z's letvægts version, de er lidt dyrere, men holder ikke helt så længe.

Det dårligste klodser jeg har prøvet var Formulas originalt monterede, de holt kun en måned.
Har også prøvet Formulas sinterede, de var væsentligt dyrere, holdte ikke så længe som A2Z og larmede mere.

Pas på med at du ikke får bremsevæske på klodserne, så er de færdige, du får dem aldrig til at virke ordentligt.
(Det er i hvert fald min erfaring)

Jeg har ikke prøvet andre mærker, men baseret på mine erfaringer med de fire forskellige klodser jeg har prøvet indtil nu, tror jeg bare at jeg vil købe de billigste jeg fremover kan få fat i...

Jonas: Slæber dine bremser også altid lidt på? (Se evt. mit tidligere indlæg)
Sidste redigering: 2 måneder, 3 uger siden af Miguel.

Sv: Brake pads til Formula Oro K18 2 måneder, 3 uger siden #7479

Tak miguel, men jeg har heldigvis ikke samme problem... endnu.

Jeg købte nogle Cube sindereds klodser. Men det er ikke lige sådan at de bare falder på plads. De skal slibes godt til, det er som at selve klodsen er for tyk. Men nu låner jeg en jern fil af svigerfar, og så er det i gang.

Glæder mig til at være klar igen, så jeg kan komme i skoven i det gode vejr.

Tak for indlæg

Sv: Brake pads til Formula Oro K18 2 måneder, 3 uger siden #7483

• Miguel
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
Jonas: Det lyder underligt at du er nød til at slibe af klodserne...
Har du husket at presse stemplerne tilbage på plads i kaliberen igen?
Stemplerne skal være helt plane med kaliberhuset før du putter de nye klodser i.
  • Side:
  • 1
  • 2

Tid til at oprette siden: 0.36 sekunder