• Facebook Page: 217644278089
  • Twitter: singletrack_dk
  • Vimeo: singletrackdk
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
Forum for spørgsmål ang. udstyr samt værksteds relaterede spørgsmål.
  • Side:
  • 1

EMNE: forgaffel

forgaffel 3 år, 7 måneder siden #3802

• nicolas
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
hvis man er ved at samle en mtb, hvordan finder man så ud af hvilken forgaffel der passer ??

det er et gammelt trek 8000 stel der mangler en forgaffel?

Sv:forgaffel 3 år, 7 måneder siden #3803

Hvis det er en standard ramme, så skal du have en gaffel til 26" hjul - det er langt de fleste gafler. Dernæst er det diameteren på stilken (det rør der går igennem rammen der er afgørende. Ofte det det 1 1/8" du skal have fat i

Sv:forgaffel 3 år, 7 måneder siden #3804

• nicolas
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
ok

hvad med længden på stilken og kuglelejer, hvordan ved man de passer
hade tænkt at købe Rock Shox Dart 2

Sv:forgaffel 3 år, 7 måneder siden #3805

Stilken skal selvfølgelig være så lang at den kan gå igennem kronrøret i rammen, frempind og evt. spacere.

Mht. lejer, så er det ikke afhængigt af gaflen, men af den styrfitting der sidder i rammen - så det er lidt en anden historie

Sv:forgaffel 3 år, 7 måneder siden #3807

• nicolas
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
pust har kikket lidt rundt på nettet og det er lidt en vilrede...

så nu er jeg over i at få et cykel værksted til at sætte den forgaffel på... for der er lidt mange mærkelige dele den skal passe sammen...

er der nogle der kan anbefale et værksted (Ringsted Næstved Slagelse)eller der omkring

eller en der lige har den løsning der er til at finde ud af... køb den, den og den og skrug det sammen????

Sv:forgaffel 3 år, 7 måneder siden #3816

Kan anbefale Cykelexperten (CXP) i Slagelse, de ved en ting eller 100 om MTB. De er i øvrigt Trek forhandlere.
Haibike Sleek SL - SRAM XX - Roval SL - SID XX

Sv:forgaffel 3 år, 7 måneder siden #3824

Det er meget forståeligt. Jeg havde også temmelig store problemer med at smide min gamle forgaffel over på min hverdagscykel (mtb). Og så kan du jo glæde dig over at støtte en lokal forhandler, det tager dem sikkert ikke lang tid at samle dine sager....

Har du i øvrigt overvejet bare at gå en smule op i kvalitet på forgaflen. Den gaffel jeg selv udskiftede var en Dart 3, og jeg fandt ud af, da jeg skiftede den ud (og altså satte den på hverdagscyklen), at den nærmest ikke fjedrer. Det er kun når den får et ret vildt bump at den reagerer. Jeg vil umiddelbart mene at du lige så godt kan nøjes med en gaffel uden affjedring, hvis du overvejer en Dart-gaffel. Køber du en alm. gaffel i stedet får du i tilgift en væsentlig lettere gaffel...

Sv:forgaffel 3 år, 7 måneder siden #3825

• nicolas
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
ja hade tænkt fast gaffel, men da jeg fik den dart meget bilig var det ikke lige til at stå for men den bliver moske skiftet til en anden på et tidspunkt, nu har jeg også fået rodet mig frem til alle de dele jeg tror jeg skal bruge (håber jeg) og de kommer nok i morgen... så må jeg se om jeg kan samle den.

Sv:forgaffel 3 år, 7 måneder siden #3826

God fornøjelse og held og lykke. Hvis du bliver i tvivl, kan du jo muligvis stille og roligt skille en anden cykel ad...

Med hensyn til gaflen afhænger det jo selvfølgelig helt af hvad den skal bruges til. Jeg overvejer dog at skifte min Dart-gaffel ud, selvom den kun sidder på min hverdagscykel. Jeg synes nemlig ikke at den fjedrer, og den vejer ret meget...
  • Side:
  • 1

Tid til at oprette siden: 0.52 sekunder