• Facebook Page: 217644278089
  • Twitter: singletrack_dk
  • Vimeo: singletrackdk
Banner
Banner
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
Forum for spørgsmål ang. udstyr samt værksteds relaterede spørgsmål.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: stel til selvbyg ?

Sv: stel til selvbyg ? 7 måneder, 2 uger siden #10049

Find et nyere brugt kvali stel, der feks et Rivette H2 stel til 1900 på cykelgalleri.dk der er også et alpcroos 29er carbon ramme til salg til 4000 kr. Så hvis du har et budget på 8000 og hvis du så også finder brugte komponenter kan du godt lige holde dig inden for de 8000 kr. Det er bedre at finde en god ramme, så kan man altid opgradere delene løbende. der er altid en masse brugt grej som intet fejler til salg. Kig på DBA, og cykelgalleri.dk
Følgende bruger(e) har sagt tak: Mikael Nielsen

stel til selvbyg ? 7 måneder, 1 uge siden #10074

Hej Mikael,

Det er ikke for at være smart. Men at dømme efter dine spørgsmål, skal du holde dig fra at bygge selv. Du har simpelthen ikke den nødvendige viden.

Det er billigere at købe en færdig cykel, end at bygge den selv. Du sammenligner med brugte dele, men det er stadig billigere at købe en brugt cykel. Med mindre man ved præcis hvad man skal have, er der alt for stor chance for at du spilder dine penge. Se på det stel du havde fundet, det er helt forkert i forhold til det du beskriver du skal bruge det til. Sådan bliver det også med alle andre dele på cyklen.

Jeg siger det ikke for at være en idiot. Men med dit budget, kan du få en rigtig fin brugt cykel. Muligvis endda et af de gode tilbud der er på nye hardtails nu. Der er alt for stor chance for at dit selvbygger projekt går galt. Allier dig med en cykel kyndig, og gå på jagt.

Sv: stel til selvbyg ? 7 måneder, 1 uge siden #10076

Peter Knudsen skrev:
Hej Mikael,

Det er ikke for at være smart. Men at dømme efter dine spørgsmål, skal du holde dig fra at bygge selv. Du har simpelthen ikke den nødvendige viden.

Det er billigere at købe en færdig cykel, end at bygge den selv. Du sammenligner med brugte dele, men det er stadig billigere at købe en brugt cykel. Med mindre man ved præcis hvad man skal have, er der alt for stor chance for at du spilder dine penge. Se på det stel du havde fundet, det er helt forkert i forhold til det du beskriver du skal bruge det til. Sådan bliver det også med alle andre dele på cyklen.

Jeg siger det ikke for at være en idiot. Men med dit budget, kan du få en rigtig fin brugt cykel. Muligvis endda et af de gode tilbud der er på nye hardtails nu. Der er alt for stor chance for at dit selvbygger projekt går galt. Allier dig med en cykel kyndig, og gå på jagt.

Hej Peter

Tak for dit svar, det kan nok godt være du har ret......

jeg havde bare tænkt på at det var en god måde lidt efter lidt at finde ud af hvordan cyklen var skruet sammen og på den måde at få et større kendskab til området.....

Tror jeg slår den ide ud af hovet og kigger efter en "hel" cykel i stedet for....

prøvede også lige at lave et overslag den anden aften og endte hurtigt et godt stykke over 10.000, tak for svarene.....

Sv: stel til selvbyg ? 7 måneder, 1 uge siden #10077

Jeg gjorde det, at jeg købte en "sidste års model" med et godt stel, og ok komponenter sidste år da jeg startede. I år har jeg så udskiftet de dele som jeg med tiden fandt ud kunne være bedre. Så har jeg lært lidt hen ad vejen - ny gaffel, nye bremser, nye skiftegreb osv.

Det vil jeg til en hver tid anbefale:-)

Sv: stel til selvbyg ? 7 måneder, 1 uge siden #10078

Jeg har også skiftet både bagskifter, kasette, gearvælgere og bremsegreb på den cykel jeg har nu, men det bliver så nok den taktik jeg benytter, har været indee og snuse på DBA og Cykelgaleriet.dk og der er jo masser af fede cykler til fornuftige priser !!!

Sendt fra min U20i med Tapatalk2

stel til selvbyg ? 7 måneder, 1 uge siden #10079

• Rico
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
Jeg er dybt uenig med Peter, hvis du har lyst og mod på at bygge din egen skal du bare gå igang. Ja det er dyrt og ja du har nok meget at lære, men den følelse du står med bagefter og ser på hvad DU har bygget er fed. Youtube og parktools hjemmeside har hjulpet mig meget, jeg har indtil videre bygget en fixie, herre cykel og en mtb og jeg nyder hvert et sekund og fustration over manglende evne til at bygge cykler. Giv projektet en chance hvis du stadig har modet

Sv: stel til selvbyg ? 7 måneder, 1 uge siden #10080

Rico skrev:
Jeg er dybt uenig med Peter, hvis du har lyst og mod på at bygge din egen skal du bare gå igang. Ja det er dyrt og ja du har nok meget at lære, men den følelse du står med bagefter og ser på hvad DU har bygget er fed. Youtube og parktools hjemmeside har hjulpet mig meget, jeg har indtil videre bygget en fixie, herre cykel og en mtb og jeg nyder hvert et sekund og fustration over manglende evne til at bygge cykler. Giv projektet en chance hvis du stadig har modet

Tak for opmundringen Rico, men det jeg tror bliver mit største problem i forhold til at bygge selv frem for at købe en hel cykel er nok at jeg ikke har råd til at det bliver for dyrt....... Jeg er ikke bange for at prøve men bange for at stå med f.eks en forgaffel til 1500 som jeg ikke kan bruge og som jeg skal have solgt igen og samtidig finde en ny...... Hvis jeg køber en cykel kan jeg komme i skoven på den med det samme....... Men det kunne være så fedt at bygge den selv...............

stel til selvbyg ? 7 måneder, 1 uge siden #10081

• Rico
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
Fair nok, men ellers køb en cykel og når du har penge så køb en ekstra ramme som du kan skrue på, og når du har flere så køb en forgaffel osv. Det er sådan jeg selv gør det, også er der masser af tid til at lave fejl og læse om stoffet inden du køber noget.
  • Side:
  • 1
  • 2

Tid til at oprette siden: 0.42 sekunder
warez,full,programlar,forum full programlar Film izle islam Dizi izle,Seyret Bilgi Blogu tema indir