Peter Knudsen skrev:
Hej Mikael,
Det er ikke for at være smart. Men at dømme efter dine spørgsmål, skal du holde dig fra at bygge selv. Du har simpelthen ikke den nødvendige viden.
Det er billigere at købe en færdig cykel, end at bygge den selv. Du sammenligner med brugte dele, men det er stadig billigere at købe en brugt cykel. Med mindre man ved præcis hvad man skal have, er der alt for stor chance for at du spilder dine penge. Se på det stel du havde fundet, det er helt forkert i forhold til det du beskriver du skal bruge det til. Sådan bliver det også med alle andre dele på cyklen.
Jeg siger det ikke for at være en idiot. Men med dit budget, kan du få en rigtig fin brugt cykel. Muligvis endda et af de gode tilbud der er på nye hardtails nu. Der er alt for stor chance for at dit selvbygger projekt går galt. Allier dig med en cykel kyndig, og gå på jagt.
Hej Peter
Tak for dit svar, det kan nok godt være du har ret......
jeg havde bare tænkt på at det var en god måde lidt efter lidt at finde ud af hvordan cyklen var skruet sammen og på den måde at få et større kendskab til området.....
Tror jeg slår den ide ud af hovet og kigger efter en "hel" cykel i stedet for....
prøvede også lige at lave et overslag den anden aften og endte hurtigt et godt stykke over 10.000, tak for svarene.....