• Facebook Page: 217644278089
  • Twitter: singletrack_dk
  • Vimeo: singletrackdk
Banner
Banner
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
Køb og salg af dine cykel relaterede stumper og reservedele. Der må bydes... ;o)
  • Side:
  • 1

EMNE: Valg af CUBE mtb

Valg af CUBE mtb 1 år, 11 måneder siden #5124

• LNC
  • IKKE ONLINE
  • MTB Rookie
Hej

Jeg står overfor køb af ny mtb.
Det er egentlig min første rigtige mtb som jeg køber med henblik på træning.
Den jeg har er en 7 år gammel Felt Q250 til (dengang) 3200 kr, der blev købt med henblik på transport til/fra UNI i århus.

Men nu kaster jeg mig over noget cykel-sjov i skoven, og vil gerne skifte min 18 kg tunge cykel ud med noget bedre.

Da jeg er nybegynder, vil jeg gerne holde mit budget nede og har kigget på to cykler:

Cube Attention 2011
www.billigecykler.dk/CYKLER/MOUNTAINBIKE...+CUBE+ATTENTION.html

Cube ltd comp 2011
www.billigecykler.dk/CYKLER/MOUNTAINBIKE...-+CUBE+LTD+COMP.html

Jeg hælder mest til den billigeste (Cube attention).
Men en kammerat mener at jeg helt klart bør give de 1500 mere og få en ldt comp pga noget med nogle gear på forskiven eller sådan noget.

Mit spørgsmål: Er Cube Attention en ok cykel til en (seriøs) nybegynder, der gerne vil ud og give den gas i skoven?

Sv:Valg af CUBE mtb 1 år, 11 måneder siden #5125

Mit umiddelbare bud ville også være ltd comp'en. Den har vel også en bedre forgaffel?

Men igen du kan give 1500 mere for ltd comp'en, men så kan du jo også give 1500 ekstra for en lidt bedre cykel og så 1500 igen og til sidst koster cyklen 15.000

Et eller andet sted skal man også sige stop og så bare slå til. Men det virker til at ltd comp'en har lidt bedre/nyere komponenter. Og så er det også 10-speed og selve cyklen er også lidt lettere

Sv:Valg af CUBE mtb 1 år, 11 måneder siden #5126

Hej

Hvis det ikke skal være en CUBE, så får du en lækker cykel her!

Link: www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2051

/Rasmus